
Lüks kıyafet üreticisi Burberry'nin, satamadığı 'pahalı ürünlerini ucuza satmamak' için 37,8 milyon dolarlık ürünü yakarak imha ettiği ortaya çıktı.
Times'da yer alan habere göre karar ürünlerin ucuz fiyata "yanlış insanlara" satılmaması için alındı.
İmha edilen ürün miktarının 2014'ün 3 katı olduğu bildirilirken, ürünler arasında giyim ve güzellik ürünleri bulunduğu söyleniyor.
Şirket son 5 yılda 116 milyon dolar değerinde ürün ima etmesi tepkilere yol açtı. Şirketin hissedarları ürünlerin yakılmasını sorgularken, ürünlerin satışa sunulmak yerine imha edilmesi tepki çekti.
Burberry açıklamasında ürün imha etmenin endüstrinin tamamı tarafından yapılan bir uygulama olduğu, atık konusununsa şirket tarafından "son derece ciddiye alındığı" söyledi.
HM, Chanel ve Louis Vuitton gibi markalar da istedikleri fiyata satamadıkları ürünleri yakarak imha ediyor.